План розвитку системи соціального захисту населення в Новоолександрівській сільській територіальній громаді на 2026-2028 роки

 Рішення виконавчого комітету № 126 "Про затвердження Плану розвитку системи соціального захисту населення в Новоолександрівській сільській територіальній громаді на 2026-2028 роки"

 

                                                          

                                    Додаток

     до рішення №126

від 23.10.2025

ПЛАН РОЗВИТКУ СИСТЕМИ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ В НОВООЛЕКСАНДРІВСЬКІЙ СІЛЬСЬКІЙ ТЕРИТОРІАЛЬНІЙ ГРОМАДІ НА 2026-2028 РОКИ

 

  1. ВСТУП

Новоолександрівська сільська територіальна громада у  2025 році була відібрана як громада-партнер в проєкті «Підтримка спроможності державних установ та місцевих громад у зміцненні системи соціального захисту в Україні», який реалізується Благодійною організацією «Благодійний фонд “Стабілізейшен Суппорт Сервісез» за сприяння Агентства ООН у справах біженців в Україні. Проєкт спрямований на усунення критичних прогалин у наданні допомоги внутрішньо переміщеними особам та постраждалому від війни населенню шляхом розбудови спроможності місцевої влади надавати послуги громадянам.

Для реалізації завдань розпорядженням сільського голови № 63 від 03 березня 2025 року було створено Робочу групу з питань підготовки соціального паспорта та визначення потреб населення у соціальних послугах Новоолександрівської сільської територіальної громади. Перше засідання відбулося 21 березня 2025 року у селі Новоолександрівка, де члени групи ознайомились із алгоритмом роботи над соціальним паспортом, законодавчими вимогами та методикою оцінки потреб громади.

 

  1. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ГРОМАДИ

Новоолександрівська сільська територіальна громада утворена 18 липня 2019 року. Територія громади займає 160,911 км². Адміністративний центр громади – село Новоолександрівка.

До складу Новоолександрівської територіальної громади входить 7 сільських населених пунктів: Новоолександрівська сільська рада з центром в селі Новоолександрівка, до складу якого входять території сіл Новоолександрівка, Новооленівка та Юльївка та Григорівський старостинський округ з центром в селі Григорівка, до складу якого входять території сіл Григорівка, Веселянка, Запорожець та Річне.

Населення громади становить 4129 осіб, із них жінки - 2754, чоловіки – 1375, з них 856 осіб пенсійного віку, 296 осіб з інвалідністю (з них 29 – діти з інвалідністю), 33 багатодітні сім’ї, 485 внутрішньо переміщених осіб.

Економічний потенціал громади базується переважно на сільському господарстві та дрібному підприємництві.

В Новоолександрівській сільській територіальній громаді діє мережа установ та закладів комунальної власності, які забезпечують державні соціальні стандарти і державні соціальні гарантії для населення, надають послуги у соціальній сфері у тому числі внутрішньо переміщеним особам, особам, які перебувають у складних життєвих обставинах та потребують сторонньої допомоги.

 

  1. ОПИС СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ В ГРОМАДІ

Новоолександрівська сільська територіальна громада має розгалужену управлінську систему, яка забезпечує організацію соціального захисту населення та суміжних сфер.

Відділ соціального захисту населення громади виконує такі завдання у сфері соціального захисту, як:

  • формування соціальної політики в громаді та забезпечення соціальної підтримки за рахунок місцевого бюджету;
  • координація з надавачами соціальних послуг та медичними установами;
  • прийом заяв на соціальні виплати, пільги та субсидії;
  • видача довідок про взяття на облік ВПО;
  • надання адресної допомоги ВПО тощо.

Відділ соціального захисту населення має віддалене робоче місце у с. Григорівка, чим забезпечує надання послуг особам, які мають обмежені можливості для звернення до адміністративного центру громади.

Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) — є важливою ланкою у доступі населення до адміністративних і соціальних послуг і забезпечує прийом документів для призначення державних соціальних допомог, субсидій та пільг. ЦНАП Новоолександрівської громади розташований у с. Григорівка.

Центр також виконує ширші функції у сфері послуг для населення, зокрема:

  • прийом заяв на соціальні виплати, пільги та субсидії;
  • державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень;
  • державна реєстрація юридичних осіб і ФОП;
  • реєстрація/зняття з реєстрації місця проживання/перебування осіб, ведення реєстру територіальної громади;
  • державна реєстрація актів цивільного стану;
  • організація надання документів дозвільного характеру суб’єктам господарювання.

Таким чином, ЦНАП виконує роль єдиного вікна для мешканців громади, забезпечуючи зручність та доступність отримання адміністративних і соціальних послуг. На території громади створені віддалені робочі місця у працівників ЦНАПу: с. Новоолександрівка, вулиця Центральна, будинок 60 та вулиця Центральна, будинок 64. Транспортне сполучення між населеними пунктами громади, що надає можливість мешканцям громади отримувати послуги у ЦНАПі, забезпечується за рахунок автобусного рейсу Запоріжжя (АС-3) – Веселянка (через с. Григорівка), який курсує з періодичністю 1-2 години (10 рейсів на день). 

Надання базових соціальних послуг в громаді забезпечено за рахунок функціонування Комунальної установи «Центр надання соціальних послуг» Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області та частково за рахунок діяльності обласних закладів системи соціального захисту сфери соціального обслуговування.

Комунальна установа «Центр надання соціальних послуг» Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області (далі за текстом - Центр) є комплексним закладом соціального захисту населення, структурні підрозділи якого проводять соціальну роботу та надають соціальні послуги особам/сім’ям, які належать до вразливих груп населення та/або перебувають у складних життєвих обставинах (далі за текстом - особи/сім’ї). Основною метою діяльності Центру є сприяння у розв'язанні проблемних питань і надання соціальних послуг особам/сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах та потребують сторонньої допомоги.

Центр утворено за рішенням Новоолександрівської сільської ради. Юридична адреса: 70433, село Новоолександрівка, вулиця Центральна, буд. 60, Запорізького району, Запорізької області.

Центр є підзвітним і підконтрольним Новоолександрівській сільській раді, її виконавчому комітету, Новоолександрівському сільському голові, внесений до Єдиного державного реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг.

Для надання соціальних послуг у Центрі утворено такі структурні підрозділи (відділення):

  • відділення соціальної роботи, основним завданням якого є: проведення соціальної роботи з особами/сім’ями, зокрема інформаційно-просвітницька, соціально-профілактична робота, оцінювання потреб осіб/сімей у соціальних послугах, організація надання їм соціальних послуг шляхом ведення випадку, моніторинг надання соціальних послуг Центром;
  • відділення соціальної допомоги вдома, основними завданнями, якого є: проведення соціальної роботи з особами/сім’ями, оцінювання потреб осіб/сімей у соціальних послугах, організація надання їм соціальних послуг шляхом ведення випадку, зокрема з надання соціальних послуг догляду вдома, соціального супроводу осіб/сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, за місцем їх проживання/перебування, та соціального супроводу дітей під час інклюзивного навчання.

Основні функції Центру:

  • виявляє осіб/сім’ї та веде їх облік;
  • проводить оцінювання потреб осіб/сімей у соціальних послугах;
  • надає соціальні послуги відповідно до державних стандартів;
  • надає допомогу особам/сім’ям у розв’язанні їх соціально-побутових проблем;
  • забезпечує соціальне супроводження прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу;
  • вносить відомості до реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг;
  • інформує населення територіальної громади та осіб/сім’ї індивідуально про перелік, обсяг і зміст соціальних послуг, які він надає, умови та порядок їх отримання;
  • бере участь у визначенні потреб населення територіальної громади у соціальних послугах, а також у підготовці та виконанні програм надання соціальних послуг, розроблених за результатами визначення потреб.
  • готує статистичні та інформаційно-аналітичні матеріали стосовно наданих соціальних послуг і проведеної соціальної роботи;
  • виконує програми для постраждалих осіб відповідно до типових програм, затверджених Міністерством соціальної політики України.

Відповідно до визначених потреб отримувачі послуг мають можливість одержати в Центрі такі соціальні послуги:

  • догляд вдома (у 2024 році надано послугу 27 особам);
  • соціальна адаптація (у 2024 році послуга не надавалась);
  • соціальна інтеграція та реінтеграція (у 2024 році послуга не надавалась);
  • екстрене (кризове) втручання (у 2024 році послуга не надавалась);
  • консультування (у 2024 році  надано послугу 215 особам);
  • соціальний супровід сімей/осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах (у 2024 році надано послугу 5 родинам (13 дітей));
  • соціальний супровід сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування (у 2024 році послугу надано 2 родинам ( 2 дитини));
  • представництво інтересів (у 2024 році послуга не надавалась);
  • соціальна профілактика (у 2024 році послуга не надавалась);
  • інформування (у 2024 році надано послугу 87 особам);
  • соціальна адаптація (у 2024 році послуга не надавалась).

Перелік вразливих груп, які перебувають на обліку в Центрі:

  • діти-сироти – 1;
  • особи з інвалідністю – 1;
  • люди похилого віку - 27.

Центр має віддалені робочі місця у старостатах та найбільших селах громади, а саме: 4 соціальні робітники (с. Юльївка, с. Веселянка, с. Григорівка) та 1 фахівець із соціальної роботи (с. Григорівка).

Наявність спеціалізованого транспорту у Центрі відсутня, що створює труднощі з мобільністю соціальних працівників і наданням оперативної допомоги у селах громади.

У громаді діють мобільні бригади у рамках проектної діяльності благодійних організацій, зокрема БО “БФ “Стабілізейшен суппорт сервісез”, БО “100% життя. Запоріжжя”.

Щодо кількості та видів соціальних послуг, то слід відмітити наступне. Впродовж 2024 року 55 особам, мешканцям громади, надавалася соціальна послуга догляду вдома 7 соціальними робітниками Центру, в ході якої виконувалися заходи, що проводяться за місцем проживання (вдома) отримувачів соціальної послуги і полягають у наданні допомоги в самообслуговуванні у вигляді оплати комунальних послуг, доставки гуманітарної допомоги, придбання продуктів харчування та ліків, виклик лікаря, отримання пенсії, оформлення різної допомоги, прибирання, прання для осіб, які частково або повністю втратили/не набули здатності до самообслуговування.

Умови воєнного стану ввели свої корективи як в економічне становище України, так і в життя людей. Перед суспільством постали нові виклики, до яких воно не було готовим.

Почалася велика міграція населення. Саме ці фактори поставили великі виклики перед органами місцевого самоврядування. Оскільки необхідно було в найкоротші терміни мобілізувати соціальну роботу на всіх рівнях. А саме - організувати прийом та поселення ВПО, вивчити їх проблеми та потреби, а також забезпечити їх першочерговими потребами для життя (одягом, взуттям, побутовими речами, засобами гігієни тощо).

Станом на 01.06.2025 в громаді залишилися проживати 485 внутрішньо переміщених осіб, з них 280 - це жінки, 205 - чоловіки. Проте, в залежності від активності бойових дій, показник постійно змінюється. Вказана категорія осіб має значний ризик потрапляння у складні життєві обставини і, відповідно, у них може виникнути потреба в отриманні соціальних послуг.

На таку значну кількість викликів для громади має бути розбудована муніципальна мережа закладів/установ соціальної підтримки.

На сьогодні у Новоолександрівській сільській територіальній громаді альтернативи комунальним надавачам соціальних послуг фактично немає. Закупівля соціальних послуг у приватних організацій або ФОП, соціальне замовлення та міжмуніципальна співпраця не здійснюється.

У випадках, коли потрібні послуги, що не надаються в громаді, мешканці змушені звертатися:

  • до сусідніх громад, які мають відповідні установи;
  • до районних/обласних установ соціального захисту (наприклад, для послуг реабілітації дітей з інвалідністю чи спеціалізованих притулків).

На рівні громади питання відсутніх послуг вирішується шляхом перенаправлення до обласних структур.

Кадровий потенціал: у Центрі штатним розкладом передбачено 8 штатних одиниць, фактично зайнятих 7, з них:

  • 1 фахівець із соціальної роботи,
  • 4 соціальних робітників,
  • 1 фахівець із супроводу ветеранів,
  • 1 адміністративний працівник.

Загалом кадровий потенціал є обмеженим: відсутні соціальний працівник та практичний психолог.

Фінансова спроможність: видатки на утримання установ соціального захисту здійснюються за рахунок місцевого бюджету. За даними соціального паспорту витрати на соціальний захист становлять 3,9% від загального бюджету громади.

Соціальна підтримка населення на місцевому рівні: стратегія розвитку територіальної громади на даний момент не затверджена, відповідно до інформації з соціального паспорту діють місцеві програми:

  • Комплексна програма соціального захисту населення та захисту прав дітей (400,00 тис. грн);
  • Програма підтримки мобілізованих (демобілізованих) військовослужбовців (340,50 тис. грн);
  • Комплексна програма підтримки внутрішньо переміщених осіб (40,00 тис. грн);
  • Програма соціального захисту дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування та дітей, які опинились в складних життєвих обставинах (20,50 тис. грн).

Фінансування здійснюється через місцевий бюджет, але обсяги обмежені.

Відсутня окрема програма щодо розвитку системи соціальних послуг (наприклад, закупівля або розширення спектру), що ускладнює залучення нових механізмів (соціальне замовлення, співфінансування з бізнесом).

 

  1. ВИСНОВКИ

Система соціального захисту у Новоолександрівській сільській громаді сформована та функціонує на базовому рівні, забезпечуючи доступ мешканців до державних соціальних допомог і соціальних послуг. Організація роботи здійснюється через структурні підрозділи ради (такі як відділ соціального захисту населення та відділ «Центр надання адміністративних послуг») та Комунальну установу «Центр надання соціальних послуг».

Фінансова спроможність громади утримувати та розвивати систему соціального захисту є обмеженою. Видатки на соціальний захист становлять незначну частку місцевого бюджету, що не дозволяє у повній мірі розширити спектр послуг або запровадити сучасні механізми (закупівля послуг у недержавних надавачів, соціальне замовлення, міжмуніципальна співпраця).

В результаті дослідження були виявлені найбільш важливі внутрішні і зовнішні фактори, що мають значення для розвитку сфери соціального захисту у Новоолександрівській сільській територіальній громаді.

 

 

Сильні сторони

Слабкі сторони

  • Наявна налагоджена взаємодія між усіма структурними підрозділами сільської ради, що займаються питаннями соціального захисту населення.
  • Соціальна орієнтованість керівництва громади.
  • Створений і працює Центр надання соціальних послуг, робота якого охоплює різні верстви населення: людей похилого віку, осіб з інвалідністю, сімей, дітей та молоді.
  • Створений і працює відділ соціального захисту населення сільської ради.
  • Створена і працює служба у справах дітей.
  • В ЦНАПі організований прийом громадян, які звертаються за призначенням усіх видів державної соціальної допомоги.
  • Споживачам надається широкий спектр послуг, наявність різноманітних видів послуг, орієнтованих на включення у життя громади осіб похилого віку.
  • Наявний кадровий потенціал.
  • Наявні активні громадські організації.
  • Фінансова обмеженість.
  • Відсутність альтернативних надавачів соціальних послуг.
  • Низька залученість бізнесу до ґрунтовної участі в житті громади та розуміння необхідності створення нових робочих місць та легалізації праці в цілому.
  • Відсутність соціального житла та неможливість забезпечити належними житловими умовами внутрішньо переміщених осіб та інших соціально вразливих категорій населення.
  • Відсутність інвестицій в реальний сектор економіки.
  • Відсутність фінансової бюджетної підтримки  територіальних громад з боку державного бюджету.

 

  1. КОНЦЕПЦІЯ РОЗВИТКУ СИСТЕМИ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ В ГРОМАДІ

Стратегічне бачення (візія) системи надання соціальних послуг Новоолександрівської сільської територіальної громади – система надання соціальних послуг Новоолександрівської сільської територіальної громади повністю забезпечує потреби мешканців у видах, кількості та якості соціальних послуг за рахунок розвинутої організаційної та матеріально-технічної бази, значного кадрового потенціалу та сучасного менеджменту, що у сукупності створюють надійне підґрунтя для впровадження у соціальній сфері громади кращих національних та європейських практик на основі міжсекторального та міжмуніципального співробітництва, із залученням громадськості тощо.

У якості стратегічних цілей розвитку системи соціального захисту найбільш доцільними для впровадження є:

  • розробка та впровадження інформаційної політики в громаді  з питань соціального захисту населення: соціальні послуги, державні соціальні допомоги; соціальна підтримка на місцевому рівні;
  • забезпечення якості надання адміністративних та соціальних послуг шляхом запровадження системи моніторингу; навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів та працівників установ соціального захисту населення проведення роботи з пошуку додаткових джерел фінансування (проєктна діяльність; участь в  державних програмах);
  • інтеграція внутрішньо переміщених осіб шляхом розробки та реалізації місцевих програм психологічної підтримки та професійного навчання для ВПО;
  • забезпечення безбар’єрного доступу до об'єктів соціальної сфери (адміністративні будівлі, заклади освіти та охорони здоров'я тощо), шляхом проведення інвентаризації архітектурної доступності та розробки плану облаштування, налагодження партнерства для забезпечення транспортних потреб маломобільного населення, закупівля послуги соціального таксі, запровадження роботи міждисциплінарної команди для забезпечення надання послуг у виїзному форматі.

Завдяки запровадженню вищезапропонованих пропозицій передбачається, що система надання соціальних послуг Новоолександрівської сільської територіальної громади підвищить свою дієвість як інструмент забезпечення реальних потреб у соціальному захисті населення громади, який має гнучко, вчасно та у повній мірі відповідати запитам отримувачів соціальних послуг.

 

 

  1. ЦІЛІ, ЗАВДАННЯ ТА ЗАХОДИ

Стратегічна ціль 1.

Розробка та впровадження інформаційної політики в громаді  з питань соціального захисту населення

Стратегічна ціль 2.

Забезпечення якості надання соціальних та адміністративних послуг у громаді

Стратегічна ціль 3.

Інтеграція внутрішньо переміщених осіб у громаду

Стратегічна ціль 4.

Забезпечення безбар’єрного доступу до соціальних послуг для осіб з інвалідністю та маломобільних груп

ОПЕРАЦІЙНІ ЦІЛІ (Завдання)

1.1. Організація системної інформаційної кампанії щодо роботи соціальних установ, наявних соціальних послуг в громаді, умов їх одержання, змін у законодавстві

2.1. Створення мобільної бригади соціально-психологічної допомоги особам,  постраждалим від домашнього насильства та насильства за ознакою статі

3.1. Розроблення місцевої програми психологічної підтримки внутрішньо переміщених осіб та забезпечення її фінансування

4.1. Проведення інвентаризації архітектурної доступності закладів, що надають соціальні послуги для осіб з обмеженими фізичними можливостями, облаштування елементами без бар’єрного доступу до цих закладів

1.2. Розміщення інформаційних матеріалів в місцевих ЗМІ

2.2. Запровадження системи моніторингу та оцінювання якості надання соціальних послуг шляхом систематичного опитування громадян щодо рівня задоволеності системою надання соціальних послуг

3.2. Розроблення місцевої програми підтримки навчання за професіями сільськогосоподарського напрямку для внутрішньо переміщених осіб

4.2. Проведення заходів з розбудови мережі партнерів для забезпечення потреб у транспорті для маломобільних категорій населення

1.3. Розробка та виготовлення інформаційних матеріалів (листівок, брошур, плакатів)

2.3. Диверсифікація системи фінансування соціальних послуг шляхом залучення, грантів благодійних фондів, коштів державного та місцевого бюджетів, міжнародної технічної допомоги,  представників бізнесу та ін. до фінансування заходів, програм у сфері соціального захисту населення та надання соціальних послуг

3.3. Облаштування мобільного містечка для внутрішньо переміщених осіб

4.3. Запровадження послуги соціального таксі з використанням пристосованого автомобіля для осіб похилого віку та осіб з інвалідністю

1.4. Розміщення інформаційної продукції у місцях концентрації цільової аудиторії, (медичні заклади, заклади освіти, соціальні заклади, пошта, тощо)

2.4. Диверсифікація системи фінансування соціальних послуг шляхом залучення, грантів благодійних фондів, коштів державного та місцевого бюджетів, міжнародної технічної допомоги,  представників бізнесу та ін. до фінансування заходів, програм у сфері соціального захисту населення та надання соціальних послуг

 

4.4. Розширення спектру соціальних послуг  шляхом запровадження послуги побутового характеру з догляду за присадибною ділянкою

 

 

 

4.5. Запровадження послуги «Мобільний ЦНАП»

 

 

 

№ з/ч

Зміст заходу

Відповідальні за виконання

Термін виконання

Індикатори (показники) оцінки результативності цілі

Стратегічна ціль 1. Інформаційна доступність до послуг соціального захисту

    1. Розробка та впровадження інформаційної політики в громаді  з питань соціального захисту населення

1.1.1.

Створення сторінок у фейсбуці/телеграмі

Відділ соціального захисту населення

Січень 2026 року

Створено базу каналів комунікації

1.1.2.

Створення окремого розділу на сайті громади з актуальною інформацією

Відділ соціального захисту населення

Січень 2026 року

Функціонуюча сторінка

1.1.3.

Створення інформаційних матеріалів для наповнення сторінок

Відділ соціального захисту населення

2026-2028 роки

Підготовлено

3 види інформаційних матеріалів

1.1.4.

Розміщення публікацій на сайті громади, у соціальних мережах

Відділ соціального захисту населення

2026-2028

Кількість дописів на місяць у соціальних мережах

    1. Розміщення інформаційних матеріалів в місцевих ЗМІ

1.2.1.

Складання переліку друкованих, онлайн та радіо-ресурсів районного та обласного рівня, які розповсюджуються на території громади

Відділ соціального захисту населення;

Комунальна установа «Центр надання соціальних послуг»

2026 рік

Підготовлений перелік

1.2.2.

Проведення зустрічей з редакціями та укладення домовленостей про регулярне розміщення матеріалів

Відділ соціального захисту населення;

Комунальна установа «Центр надання соціальних послуг»

2026-2028 роки

Кількість проведених зустрічей, укладених договорів/меморандумів

1.2.3.

Підготовка контенту та графіку публікацій

Відділ соціального захисту населення;

Комунальна установа «Центр надання соціальних послуг»

2026-2028 роки

кількість розміщених публікацій, штук

    1. Розробка та виготовлення інформаційних матеріалів (листівок, брошур, плакатів)

1.3.1.

Розробка інформаційних матеріалів

Відділ соціального захисту населення;

Комунальна установа «Центр надання соціальних послуг»;

Відділ «Центр надання адміністративних послуг»

березень 2026

Кількість розроблених та роздрукованих інформаційних матеріалів, шт.

1.3.2.

Розповсюдження інформаційних матеріалів

Відділ соціального захисту населення;

Комунальна установа «Центр надання соціальних послуг»;

Відділ «Центр надання адміністративних послуг»

2026-2028 роки

Кількість розповсюджених інформаційних матеріалів, шт.

1.4. Розміщення інформаційної продукції у місцях концентрації цільової аудиторії, (медичні заклади, заклади освіти, соціальні заклади, пошта, тощо)

1.4.1

Складання переліку установ, що мають постійний контакт з цільовими групами (ЦНАПи, лікарні, школи, дитсадки, терцентри, поштові відділення)

Відділ соціального захисту населення;

Комунальна установа «Центр надання соціальних послуг»;

Відділ «Центр надання адміністративних послуг»

Січень 2026 року

Створення переліку закладів, які можуть здійснювати розміщення інформаційних матеріалів

1.4.2.

Розміщення інформаційних матеріалів в установах, які можуть здійснювати розміщення інформаційних матеріалів

Відділ соціального захисту населення;

Комунальна установа «Центр надання соціальних послуг»;

Відділ «Центр надання адміністративних послуг»

2026-2028

роки

Кількість закладів, в яких розміщені інформаційні матеріали, од.

Ціль 2. Підвищення якості надання соціальних послуг у громаді

2.1. Запровадження системи моніторингу та оцінювання якості надання соціальних послуг шляхом систематичного опитування громадян щодо рівня задоволеності системою надання соціальних послуг

2.1.1.

Розробка методології оцінювання (визначення ключових індикаторів якості соціальних послуг, вибір формату опитування та розробка анкети)

Відділ соціального захисту населення;

Комунальна установа «Центр надання соціальних послуг»

Квітень 2026

Методологія розроблена

2.1.2.

Організація процесу збору даних

Відділ соціального захисту населення;

Комунальна установа «Центр надання соціальних послуг»

Постійно

(з 2026 року)

Кількість анкет, од.

2.1.3.

Аналіз та візуалізація результатів (обробка даних із застосуванням статистичних методів, побудова графіків, діаграм)

Відділ соціального захисту населення;

Комунальна установа «Центр надання соціальних послуг»

Раз на рік

Підготовлена презентація

2.1.4.

Винесення узагальнених результатів опитування на сесію сільської ради та прийняття рішення

Виконавчий комітет сільської ради

Грудень поточного року опитування

Прийнято рішення

2.2. Диверсифікація системи фінансування соціальних послуг шляхом залучення, грантів благодійних фондів, коштів державного та місцевого бюджетів, міжнародної технічної допомоги, представників бізнесу та ін. до фінансування заходів, програм у сфері соціального захисту населення та надання соціальних послуг

2.2.1

Оцінка потреб населення у соціальних послугах

Відділ соціального захисту населення;

Комунальна установа «Центр надання соціальних послуг»

1 півріччя 2026 року

Підготовлений аналіз

2.2.2.

Моніторинг діючих грантових програм та підготовка проєктних заявок відповідно до вимог донорів

Агенція з розвитку громади

2026-2028 роки

Кількість підготовлених заявок

2.2.3.

Налагодження партнерств з НУО, які мають досвід грантової діяльності, з метою отримання допомоги у залученні грантових коштів

Агенція з розвитку громади

2026-2028 роки

Кількість укладених меморандумів/договорів, штук

2.3. Забезпечення участі працівників соціальної сфери в конференціях, семінарах, навчаннях з питань соціального захисту населення

2.3.1

Розробка річного плану підвищення кваліфікації працівників соціальної сфери

Відділ соціального захисту населення;

Комунальна установа «Центр надання соціальних послуг»

2026-2028 роки

Підготовлений план-графік

2.3.2.

Фінансова та організаційна підтримка участі працівників у заходах

Відділ соціального захисту населення;

Комунальна установа «Центр надання соціальних послуг»

2026-2028 роки

Передбачити видатки на відрядження

Кількість заходів/навчань Кількість осіб, що відвідали заходи/навчання

Ціль 3. Покращення умов для інтеграції внутрішньо переміщених осіб у громаду

3.1. Внесення змін до Комплексної програми підтримки внутрішньо переміщених осіб Новоолександрівської територіальної громади Запорізького району Запорізької області на період 2025 -2027 років щодо надання психологічної підтримки внутрішньо переміщеним особам та забезпечення фінансування

3.1.1.

Формування міжсекторальної робочої групи для розробки змін до програми

Відділ соціального захисту населення

Травень 2026 рік

Створена робоча група

3.1.2.

Забезпечення фінансування змін до програми (підготовка бюджетного запиту до сільської ради; залучення грантів, міжнародної технічної допомоги, благодійних фондів; розробка пропозицій для бізнесу щодо соціального інвестування)

Відділ соціального захисту населення (міжсекторальна робоча група)

Червень – липень 2026 року

Отримана інформація, здійснені відповідні розрахунки

3.1.3.

Впровадження змін до програми

Відділ соціального захисту населення

Постійно (починаючи з 2027 року)

Кількість осіб, які отримали послуги

3.2. Внесення змін до Комплексної програми підтримки внутрішньо переміщених осіб Новоолександрівської територіальної громади Запорізького району Запорізької області на період 2025 -2027 років щодо підтримки навчання за професіями сільськогосподарського напрямку для внутрішньо переміщених осіб

3.2.1

Оцінка потреб та можливостей (проведення опитування серед ВПО щодо актуальності аграрних професій; аналіз ринку праці в регіоні: затребувані спеціальності, сезонні роботи, перспективи зайнятості)

Агенція з розвитку громади

2026 рік

Підготовлений аналіз

3.2.2.

Формування міжсекторальної робочої групи для розробки змін до програми

Агенція з розвитку громади

2026 рік

Створена робоча група

3.2.3.

Забезпечення фінансування змін до програми (підготовка бюджетного запиту до сільської ради; залучення грантів, міжнародної технічної допомоги, благодійних фондів; розробка пропозицій для бізнесу щодо соціального інвестування)

Агенція з розвитку громади

Серпень – вересень 2026 року

Отримана інформація, здійснені відповідні розрахунки

3.2.4

Впровадження змін до програми

Відділ соціального захисту населення

Постійно (починаючи з 2027 року)

Кількість осіб, які отримали послуги

3.3. Облаштування мобільного містечка для внутрішньо переміщених осіб

3.3.1

Забезпечення земельної ділянки та дозвільних процедур

Відділ житлово-комунального господарства, комунальної власності, інфраструктури, благоустрою, агропромислового комплексу та природних ресурсів;

Відділ земельних відносин, архітектури, містобудування та інвестицій;

Агенція з розвитку громади

2026 рік

Прийняття відповідних рішень та отримання документів

3.3.2.

Закупівля або оренда житлових модулів (контейнерів, наметів, мобільних будиночків)

Відділ житлово-комунального господарства, комунальної власності, інфраструктури, благоустрою, агропромислового комплексу та природних ресурсів;

Відділ земельних відносин, архітектури, містобудування та інвестицій;

Агенція з розвитку громади

2026-2027 рік

Житлові модулі встановлені

3.3.3.

Підключення до електро-, водо- та теплопостачання, каналізації

Відділ житлово-комунального господарства, комунальної власності, інфраструктури, благоустрою, агропромислового комплексу та природних ресурсів;

Відділ земельних відносин, архітектури, містобудування та інвестицій

2026-2027 рік

Інфраструктура підключена

3.3.4.

Призначення координатора містечка та відповідальних за окремі напрямки (безпека, соціальна підтримка, технічне обслуговування)

Виконавчий комітет

2028 рік

Видано розпорядження про призначення

3.3.5.

Запровадження обліку ВПО для заселення у мобільне містечко

Відділ соціального захисту населення

2028 рік

Кількість осіб, які отримали  послуг

Ціль 4. Забезпечення безбар’єрного доступу до соціальних послуг для осіб з інвалідністю та маломобільних груп

4.1. Проведення інвентаризації архітектурної доступності закладів, що надають соціальні послуги для осіб з обмеженими фізичними можливостями, облаштування елементами без бар’єрного доступу до цих закладів

4.1.1.

Провести інвентаризацію та скласти аналітичну довідку

Відділ житлово-комунального господарства, комунальної власності, інфраструктури, благоустрою, агропромислового комплексу та природних ресурсів

Липень - вересень 2026 року

Звіт за результатами інвентаризації з рекомендаціями

4.1.2.

Винесення звіту за

результатами інвентаризації та рекомендаціями на сесію сільської ради та

прийняття рішення

Виконавчий комітет сільської ради

жовтень 2026 року

Рішення прийнято

4.2. Проведення заходів з розбудови мережі партнерів для забезпечення потреб у транспорті для маломобільних категорій населення

4.2.1.

Аналіз наявних транспортних засобів, які можуть бути адаптовані або вже пристосовані

Агенція з розвитку громади

березень 2026 року

Проведений аналіз

4.2.2.

Розробка меморандуму про співпрацю з потенційними партнерами

Агенція з розвитку громади

Квітень - травень 2026 року

Розроблений проєкт меморандуму/договору

4.2.3.

Проведення презентацій для автотранспортних компаній, таксі-сервісів, логістичних фірм щодо соціального партнерства

Агенція з розвитку громади

Червень - грудень 2026 року

Проведено робочі зустрічі/презентації

4.2.4.

Виділення коштів на закупівлю послуг

Виконавчий комітет сільської ради

Грудень 2026 року

виділено кошти

4.3. Запровадження послуги соціального таксі з використанням пристосованого автомобіля для осіб похилого віку та осіб з інвалідністю

4.3.1.

Розробка та затвердження Порядку надання послуги соціального таксі

Комунальна установа «Центр надання соціальних послуг»

Виконавчий комітет сільської ради

Лютий 2026 року

Прийнято рішення

4.3.2.

Оголошення відкритих торгів на закупівлю послуги перевезення з використанням пристосованого транспорту.

Комунальна установа «Центр надання соціальних послуг»

Квітень 2026 року

Визначено постачальника послуг, укладений договір

4.3.3.

Надання послуг соціального таксі

Комунальна установа «Центр надання соціальних послуг»

починаючи з ІІ півріччя 2026 року

Кількість наданих послуг

4.4. Розширення спектру соціальних послуг  шляхом запровадження послуги побутового характеру з догляду за присадибною ділянкою

4.4.1.

Розробка моделі надання послуги (визначення переліку робіт: прибирання території, косіння трави, обрізка дерев, догляд за грядками, винесення сміття тощо, розробка стандарту послуги: періодичність, тривалість, обсяг, критерії якості, визначення механізму звернення та реєстрації на отримання послуги)

Комунальна установа «Центр надання соціальних послуг»

2027 рік

Підготовлений проєкт порядку надання послуги

4.4.2.

Визначення переліку працівників комунальних служб, соціальних працівників, волонтерів, учасників громадських робіт, яких можливо залучати до зазначених робіт

Комунальна установа «Центр надання соціальних послуг»

2027 рік

Сформований перелік осіб, які надають послугу

4.4.3.

Закупівля або залучення необхідного інвентарю: газонокосарки, граблі, секатори, мішки для сміття тощо

Комунальна установа «Центр надання соціальних послуг»

2027 рік

Забезпеченість обладнанням

4.4.4.

Надання послуг побутового характеру з догляду за присадибною ділянкою

Комунальна установа «Центр надання соціальних послуг»

2027 рік

Кількість наданих послуг

4.5. Створення міждисциплінарної команди з представника ЦНАПу, медичного працівника, працівника сфери культури тощо

4.5.1.

Розробка та затвердження Порядку надання послуги, який визначить порядок взаємодії установ при організації роботи міждисциплінарної команди, моделі її роботи та переліку послуг, які можуть нею надаватися (реєстрація місця проживання, видача довідок, консультації, оформлення субсидій тощо)

Відділ «Центр надання адміністративних послуг»

Комунальна установа «Центр надання культурних, гуманітарних, психологічних послуг»

Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги “Медицина для кожного”»

травень 2027 року

Затверджений проект Порядку надання послуги

4.5.2.

Розробка графіку виїздів міждисциплінарної команди до віддалених сіл

Відділ «Центр надання адміністративних послуг»

Комунальна установа «Центр надання культурних, гуманітарних, психологічних послуг»

Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги “Медицина для кожного”»

Червень 2027 року

Створений графік

4.5.3.

Проведення виїзних прийомів

Відділ «Центр надання адміністративних послуг»

Комунальна установа «Центр надання культурних, гуманітарних, психологічних послуг»

Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги “Медицина для кожного”»

Постійно (починаючи з ІІ півріччя 2027 року)

Кількість виїздів на замовлення

Кількість наданих послуг

 

  1. МОНІТОРИНГ РЕАЛІЗАЦІЇ ПЛАНУ РОЗВИТКУ

 

Напрям

Показники

Періодичність

Відповідальні

Інформаційна доступність

Кількість публікацій

Щоквартально

Відділ соцзахисту; Центр надання соцпослуг

Підвищення якості надання соціальних послуг у громаді

Частка задоволених отримувачів (%)

Щороку

Відділ соцзахисту; Центр надання соцпослуг

Інтеграція внутрішньо переміщених осіб у громаду

Кількість отримувачів послуг, кількість ВПО, які пройшли навчання; кількість ВПО, забезпечених тимчасовим житлом у модульному містечку

Щороку

Центр надання соцпослуг,

Агенція з розвитку громади

Забезпечення безбар’єрності

Кількість отримувачів послуг

Щороку

Відділ соцзахисту; Центр надання соцпослуг, ЦНАП

 

Код для вставки на сайт

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь